انواع دریچه کولر + لیست قیمت و مشخصات فنی

امروزه کانال کشی و تعبیه دریچه کولر در داخل ساختمان های مختلف، به یکی از برنامه های اجرایی ضروری مهندسین و پیمانکاران ساختمان ها در جهت افزایش میزان آسایش افراد تبدیل شده است. در بسیاری از نقاط ایران، سیستم سرمایشی و گرمایشی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و مهم در خانه ها معرفی می شود. این‌گونه است که دریچه کولر با قابلیت ها و کارایی های منحصر به فرد خود، یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین دریچه هوای مورد استفاده در ایران به شمار می آید.

استعلام قیمت و مشاوره رایگان 09128722799

دریچه کولر

این نوع دریچه در سیستم های گرمایشی یا سرمایشی بدون محدودیت قابل استفاده می شود. یعنی اگر به جای دمنده ی کولر از دمنده های گرماساز نیز استفاده شود به راحتی می توان از انواع دریچه کولری استفاده نمود. این دریچه ها از لحاظ جنس ساخت به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند.

نصب دریچه کولر
دریچه کولر آبی جدید

انواع دریچه کولر شیک و فانتزی

تمرکز طراحان و سازندگان دریچه کولر بر روی ساخت و عرضه اقلام تهویه هوا و تهویه مطبوع می باشد. لذا با توجه به نیازها و سلایق مختلف مشتریان و همچنین با در نظر گرفتن شرایط و فضای داخل ساختمان، انواع دریچه های کولر طراحی و به بازار عرضه شده است. تمامی این اقلام با آخرین فناوری ها و تکنولوژی های پیشرفته دنیا همخوانی دارند. تهویه نظری با سابقه ی چندین ساله در این صنعت انواع دریچه های کولری جدید را در انواع آلومینیومی و چوبی تولید مینماید.

دریچه هوا کولر

دریچه کولر آلومینیومی

دریچه کولر آلومینیومی

دریچه کولر آلومینیومی از جمله عمومی ترین و پر کاربردترین انواع دریچه های کولری در ایران می باشد. ساختار چندمنظوره ی آن که از پره های عمودی در جلو و پره های افقی در پشت تشکیل شده، باعث شده این این محصول از قدیم مورد توجه کاربران و کارفرمایان باشد.

این دریچه از جنس پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و دارای دمپر برای امکان تنظیم فشار هوا یا امکان انسداد ورود هوا را میدهد. قاب این دریچه ها بطور مشخص از قالب پروفیل آلومینیوم و پره های آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت پرسی و فابریک ساخته می شود. پوشش نهایی آن نیز رنگ کوره ای می باشد.

سر فصل های این مطلب :

ویژگی های دریچه های کولری آلومینیومی

مهمترین ویژگی دریچه کولر آلومینیومی امکان تغییر جهت ایستای پره های عمودی که در جلوی دریچه تعبیه شده می باشد. در واقع با تغییر مسیر این پرّه ها هوای خروجی از دهانه به راحتی به چپ، راست یا مستقیم و به شکل دلخواه منتقل خواهد شد.

علاوه بر پره های عمودی در جلو، در قسمت پشت آن نیز تیغه های افقی بعنوان دمپر در نظر گرفته شده که این تیغه های متحرک هم قابلیت انسداد معبر هوا را دارند و هم توانایی تغییر مسیر پرتاب هوا را از دهانه دریچه دارا هستند.
پره های افقی دمپر این دریچه کولر آلومینیومی بوسیله ی اهرمی که دسته ی کنترل آن روی نمای دریچه تعبیه شده کنترل، باز و بسته می شوند.

دریچه های کولری در ابعاد مختلف و بدون محدودیت ابعاد، بصورت سفارشی و با هر تعداد مورد نیاز کارفرما، قابل ساخت و عرضه می باشد. مانند مدل های آهنی ضخامت ورق پره های افقی و عمودی میزان مرغوبیت یا عدم مرغوبیت این محصول را مشخص میکند. از جمله عوامل مهم دیگر در تعیین کیفیت دریچه کولر آلومینیومی، نوع و کیفیت رنگ سطح آن است. معمولاً برای پوشش آن از رنگ کوره ای پودری استاتیک استفاده می شود.

این دریچه ها معمولا بصورت دیواری مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده در سقف نیز هیچ اشکالی در کارکرد آنها ایجاد نخواهد کرد. برای نصب آنها در محل مورد نظر از پیچ خودکار یا پیچ چوبی استفاده می شود.

نام محصول دریچه کولر
از کجا دریچه کولر بخریم تهویه نظری
دریچه کولر آلومینیومی کیفیت بالا – سبک و شیک
شماره تماس 09128722799

قیمت دریچه کولر آلومینیومی

قیمت دریچه کولر با توجه به متریال مورد استفاده برای ساخت آن محاسبه می شود. به صورت کلی قیمت دریچه های کولری آهنی یا همان گالوانیزه نسبت به دریچه های آلومینیومی ارزان تر می باشد. در هنگام قیمت گذاری بر روی دریچه هوا ابعاد (طول و عرض) محصول نیز تأثیر گذار است.

بی شک امروزه دریچه های آلومینیومی از پرکاربردترین دریچه های مورد استفاده هستند. در ساختار این دریچه ها از دو نوع پره استفاده شده است که انواع عمودی در جلو و موارد افقی در پشت دریچه وجود دارد. در زمان خرید دریچه کولر آلومینیومی باید در نظر داشته باشید که آنها از پروفیل های مخصوص تهیه شده اند و برای اینکه بتوانند فشار هوا را به خوبی تنظیم نمایند، دارای دمپر مخصوص می باشند. برای ساخت قاب آنها از پروفیل و برای ساخت پره ها نیز از ورقه ها به صورت پرسی استفاده شده است لذا از لحاظ مقاومت بسیار مقاوم می باشند.

اما آنچه که باعث می شود بیشتر افراد اقدام به خرید دریچه کولر آلومینیومی نمایند، مواردی است که در ادامه بیان شده است:

  • دریچه های آلومینیومی همانگونه که در بالا عنوان شد دارای پره های عمودی و افقی است، یکی از مزیت های اصلی این پره ها آن است که می توان به راحتی جهت پره های عمودی را تغییر داد. با این کار شما می توانید خروجی هوا را به راحتی به قسمت چپ یا راست محوطه هدایت نمایید.
  • پره های افقی دریچه های آلومینیومی که در بخش پشتی دریچه می باشند نیز متحرک بوده و به راحتی می توانند ورودی هوا را مسدود نمایند. البته همین پره های افقی میزان و مسیر پرتاب هوا را نیز می توانند تنظیم نمایند. این دریچه ها اغلب دارای یک دسته اهرم مانند هستند که به کمک آنان می توان جهت پره ها را کاملا تغییر داد.
  • در زمان خرید دریچه کولر آلومینیومی باید در نظر داشته باشید که این موارد در اندازه های مختلف ساخته می شوند و کیفیت ساخت و رنگ آنان بهتر از جنس های دیگر است.
  • شما می توانید از دریچه های آلومینیومی در دیوار استفاده نمایید. البته امروزه دیده می شود که از آن در سقف نیز بهره گرفته می شود. برای نصب نیز می توان با پیچ و مهره آنها را در محل خود محکم نمایید.

دریچه چیلر

دریچه کولر استاندارد

از چیلر جهت تنظیم درجه هوا ساختمان های بزرگ استفاده شده و آن را جهت خنک سازی یا افزایش دما مورد بهره برداری قرار خواهند داد. به کارگیری دستگاه مرکزی جهت تنظیم درجه هوا و انتقال هوا از طریق کانال کشی به اتاق و محیط های مشخص تنها بخشی از نحوه اجرای فعالیت چیلر است! انواع خروجی دریچه چیلر جهت پخش هوای سرد یا گرم درون محیط ساختمان نیز مهم بوده و بر اساس محل قرارگیری دریچه چیلر، جنس بدنه، جهت و تعداد پره های دریچه هوای چیلر با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

انواع دریچه چیلر

اجرای سیستم تهویه و تغییر دمای چیلر به زیبایی و شیک شدن ساختمان کمک زیادی کرده و انتخاب دریچه چیلر منوط به سلیقه، کارایی و محل نصب خواهد بود. از این رو در ادامه مقاله با چند مدل رایج دریچه هوای چیلر بیشتر آشنا خواهید شد:

  • دریچه هوای چیلر چهار طرفه: از این نوع دریچه هوا جهت پخش یکنواخت هوا به سمت های: بالا، پایین، چپ و راست استفاده شده و بیشتر برای محیط با ابعاد بالا کارایی دارد.
  • دریچه چیلر خطی: شکل خاص و متمایز دریچه خطی به افزایش زیبایی کمک زیادی کرده و علاوه بر محیط های داخلی از آن برای راهروها نیز می توان بهره برد.
  • دریچه مخفی چیلر: با نصب دریچه مخفی چیلر در قسمت پنهان محیط داخلی علاوه بر تنظیم درجه هوای اتاق از ایجاد عدم هارمونی در طراحی داخلی جلوگیری خواهد شد.
  • دریچه هوای از کف چیلر: از این نوع دریچه هوا در ساختمان های واقع در شرایط آب و هوایی بسیار سرد در کنار فضاهای با ارتفاع سقف بلند به کار خواهد رفت.
  • دریچه هوای برگشت چیلر: با نصب دریچه هوای برگشت روی بخش انتهایی سیستم تهویه هوای چیلر، امکان استفاده از فیلتر هوا را مهیا کرده و بدین ترتیب پاکیزگی هوا بیشتر خواهد شد.

دریچه کولر آبی جدید

دریچه کولری

در صنعت تهویه مطبوع در سال های اخیر انواع دریچه کولر آبی جدید تولید و به بازار عرضه شده است. به دلیل رشد و پیشرفت صنعت ساختمان سازی تولید آنها نیز رو به افزایش است. البته ویژگی های جدید آنه نیز می بایست با استانداردهای روز مطابقت داشته باشد. لحاظ نکات اصولی و استاندارد در هنگام تولید دریچه ها موجب بازدهی عالی این محصول در محیط های مسکونی و صنعتی می شود.

دریچه های کولر آبی جدید به راحتی تنظیم می شوند، به طوری که مشتریان می توانند هوا را به جهت های راست و چپ و بالا و پایین محیط هدایت کنند. بدین صورت با انجام این عمل می توان دمای تمامی فضا را به صورت یک دست هماهنگ نمود.

دریچه کولر چوبی

دریچه کولر چوبی از لحاظ زیبایی و تطابق با محیط و دکوراسیون برخی از ساختمانها مثال زدنی است. تولید کنندگان این نوع از دریچه تنظیم هوا از متریال چوب استفاده می نمایند. دریچه های چوبی به دلیل زیبایی چشم نوازشان در محیط های مسکونی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. انواع دریچه های چوبی ( ام دی اف ) برای مصارف مختلف میاوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

دریچه کولر چوبی
دریچه کولر چوبی

دریچه کولر آهنی (گالوانیزه)

دریچه های کولر آهنی دارای دمپر در تنظیم میزان دبی هوا به محیط میباشد که پره های دمپر بصورت افقی در پشت دریچه، و پره های عمودی روی قاب اصلی دریچه باعث می شود که هوای داخل کانال به هر طرف که نیاز باشد هدایت شود. از این محصول میتوان به صورت دیواری یا سقفی استفاده و بهره گرفت.

این دریچه ها به دو صورت عادی و سفارشی تولید و به بازار عرضه میشود. نکته مهم در تولید دریچه های کولری آهنی این است که لزوما باید از ورق ضخیم استفاده شود. این موضوع باعث میشود که دریچه در برابر فشار ورود هوا دچار صدای اضافی نشود. بدین ترتیب عمر استفاده از آنها به بیشترین زمان افزایش یابد.

دریچه کولر آهنی به لحاظ ساختار دقیقا شبیه به مدل آلومینیومی می باشد، با این تفاوت که جنس ساخت آنها از ورق روغنی می باشد. یعنی تمام بخشهای آن شامل فریم، تیغه های هوا و پره های دمپر از ورق روغنی ساخته می شود. هرچه ضخامت ورق استفاده شده برای ساخت آن بیشتر باشد امکان لرزش و صدای پره های آن به حداقل می رسد.

دریچه کولر آهنی
دریچه کولر آهنی

ویژگی های دریچه های کولر آهنی

ساختار قاب این دریچه کولر از ورق روغنی به عرض ۳ سانت ساخته می شود. بعد از اندازه گیری های لازم می توان اقدام به جانمایی پره های عمودی در جلوی آن نمود. دمپر ها به حالت قالب های قاشقی ساخته می شود که به یک دسته دمپر بر روی نمای فریم متصل و بصورت همزمان باز یا بسته می شود.

در ساخت آنها مانند دیگر انواع این محصول باید به میزان 0.5 سانتی متر از هر طرف بادخور رها باشد. این کار باعث میشود که امکان جانمایی دریچه در محل خود به راحتی و سهولت امکانپذیر باشد.
با توجه به ورقی بودن جنس قاب در صورت نیاز به افزایش عرض فریم به راحتی می توان این تغییرات را در زمان ساخت انجام داد. طریقه نصب دریچه کولری آهنی به روش پیچ از نمای قاب آن می باشد.

یکی از نکات مهم در زمان ساخت دریچه کولر آهنی، تعبیه ی محل پیچ یا اصطلاحا خزینه پیچ بر روی فریم قبل از انجام عملیات رنگ کردن آن می باشد. نوع رنگ این دریچه کولر نیز بصورت کوره ای و پودری الکتروستاتیک می باشد.

دریچه کولر آبی متحرک

این محصول از مواد اولیه ( ABS ) تولید شده است. دارای استحکام و مقاومت کاملا مناسب بوده، وبا توجه به کیفیت و سبکی وزن این محصول در برابر فرسایش و خوردگی مقاوم می باشد.. این دریچه کولر دارای دمپر جهت مسدود کردن و باز کردن جریان هوا می باشد.

یکی دیگر از عوامل مهمی که در زمان ارزیابی قیمت دریچه کولر مورد بررسی قرار می گیرد دستمزد متخصصین کارخانه می باشد. تهویه نظری محصولات خود را با بهترین کیفیت و با قیمت بسیار مناسب به بازار ارائه میکند. برای دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید. ( جهت محاسبه مساحت و قیمت دقیق انواع دریچه کولر در ابعاد مختلف از شماره زیر استفاده نمایید )

خرید دریچه کولر امروزه پس از ساخت ساختمان یکی از اقدامات اصلی است که سازندگان و مالکان ملک باید انجام دهند. اما با توجه به اینکه دریچه های بسیاری امروزه در بازار وجود دارند و قیمت دریچه کولر نیز بسیار متفاوت است؛ گاها خرید دریچه را با مشکل روبرو می نماید. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که هدف از خرید دریچه کولر؛ تنظیم نمودن هوا و سرمای ورودی به محیط است لذا انتخاب ابعاد مناسب و همچنین جنس آن می توان بسیار مهم و چالش برانگیز باشد. با این مقدمه در ادامه نکاتی بیان شده است که می تواند در خرید دریچه کولر به شما کمک شایانی نمایند.

نکاتی که باید در زمان خرید دریچه کولر بدانید

با کمی جستجو در بازار متوجه می شوید که دریچه های موجود از لحاظ جنس در دو دسته آهنی و آلومینیومی تقسیم بندی می شوند.دریچه هایی که آهنی هستند به راحتی می توانند دبی هوای ورودی را به خوبی به کمک دمپر تنظیم نمایند. معمولا در ساخت دریچه های فوق از ورقه های آهن محکم استفاده می شود تا در برابر فشار آسیب نبینند.

اما دریچه های آلومینیومی از جنس پروفیل آلومینیومی ساخته می شوند که به نسبت دریچه های آهنی سبک وزن تر می باشند. به کمک این دریچه نیز شما می توانید میزان فشار هوای ورودی را به خوبی تنظیم نمایید و همچنین ورودی را در صورت نیاز کاملا مسدود کنید.

شاید برای شما نیز با توضیح فوق این سوال به وجود آید که قیمت دریچه کولر در کدام دسته مقرون به صرفه تر است؟ در پاسخ باید بیان نمود که با توجه به ابعاد دریچه، نیاز ساختمان و همچنین جنس مورد استفاده، قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد. به عبارت دیگر این قیمت می تواند بسیار متفاوت باشد اما نکته مهمی که وجود دارد، این موضوع می باشد که خرید دریچه کولر آلومینیومی قطعا هزینه بیشتری به نسبت دریچه های آهنی به همراه دارد. برای اینکه با کاربرد هر یک از دریچه های مذکور بیشتر آشنا شوید می توانید ویژگی های آنان را در ادامه مطالعه نمایید.

درپوش دریچه کولر

درپوش دریچه کولر

این نوع دریچه کولر با درب الومینیومی بصورت کشویی تعبیه شده تا از ورود گرد و خاک به داخل خانه جلوگیری کند. خودتان بهتر میدانید در زمستان هر سال یک تکه پلاستیک جلوی دریچه کولر یا مقوا میگذاریم و با چسب آن را میپوشانیم ولی با درب آلومینیومی یا پلاستیکی که بصورت کشویی روی دریچه کولرتان (درپوش کانال کولر) تعبیه میشود دیگر نگران این اتفاق نباشید. 

دریچه کولر در دار

شرکت تهویه نظری برای اولین بار در ایران این ایده را عرضه کرد و بصورت کاملا حرفه ای خدمت شما مشتریان عزیز به سراسر ایران ارسال میکند که چند نمونه بهمراه ویدیو آن را در زیر میتوانید تماشا کنید.

بررسی دریچه کولر آهنی:

دریچه های آهنی نیز می توانند به صورت سقفی یا دیواری مورد استفاده قرار گیرند. اما آنچه در خصوص این دریچه ها دارای اهمیت بالا است، استفاده از ورقه های ضخیم آهنی برای ساخت است زیرا این ورقه ها دارای وزن بالایی هستند و در برابر هوا و پرتاب آن صدای اضافی تولید نمی نمایند. طبیعتا این وزن بالا در نصب کمی کار را دشوار می نماید. ویژگی های اصلی دریچه های آهنی که در زمان خرید باید به آنها توجه شود در زیر لیست شده اند:

  • دسته دمپر های دریچه های آهنی بر روی قاب فرم نصب می شود که به کمک آن می توان میزان پرتاب هوا را تنظیم نمود.
  • در ساخت دریچه های آهنی از هر طرف به میزان نیم سانتی متر هوا رها می شود که این مورد مشکل ساز نخواهد بود. البته این ویژگی امکان حرکت پره ها را آسان تر می نماید.
  • در دریچه های آهنی به نسبت سایر دریچه ها قاب نیاز به فریم بزرگ تری دارد. البته به کم پیچ های مخصوص آهن همانند دریچه های قبل به محل مورد نظر محکم می شوند.

همانگونه که در بالا عنوان شد قیمت دریچه کولر به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. برخی از این فاکتورها در زیر لیست شده اند:

  • نوع جنس دریچه
  • نوع رنگ
  • ابعاد دریچه
  • محل استفاده از دریچه

با توجه به اینکه دریچه انتخابی شما به صورت  دو طرفه، سه طرفه یا چهار طرفه باشد، قیمت آن مختلف است. اما به صورت معمول حداقل قیمت پایه 1 میلیون تومان را باید برای دریچه ها در نظر بگیرید. البته امروزه تکنولوژی ساخت دریچه های کولر بسیار افزایش داشته که همین مورد نیز بر روی قیمت بسیار تاثیر گذاشته است. به طور مثال دریچه های خطی اسلوت، همان دریچه های آلومینیومی هستند که ریزش هوا را معادل می نمایند و قیمت بالاتری دارند یا دریچه های خطی صفر درجه می توانند هوای داخل کانال را مستقیما به بیرون پرتاب کرده که برای محیط های بزرگ کارایی بیشتر دارند، دارای قیمت متفاوتی هستند. با این توضیح لازم است تا شما در ابتدا کاربرد خود را به روشنی مشخص نمایید.

دریچه پلاستیکی
دریچه پلاستیکی

دریچه پلاستیکی

دریچه کولر پلاستیکی

دریچه‌ هوا در انتهای انشعاب کانال‌ هوارسانی قرار داشته و نقش مهمی در جریان پخش یک‌دست هوا ایفا خواهد نمود. دریچه‌های هوا طبق مولفه‌های خاصی مانند: سایز، شکل ظاهری، محل استفاده و از همه مهم‌ترین جنس بدنه دارای انواع گوناگونی هستند. دریچه پلاستیکی هوا با توجه به مقاومت در برابر ضربه، فرسایش و خوردگی در بین پرمصرف‌ترین دریچه‌های هوا قرار داشته و انتخاب نهایی معماران ساختمانی است.

درچه هوای پلاستیکی در محیط داخلی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و مدل‌های متنوع خاص خود را نیز دارد.

 طی این مقاله به‌دنبال معرفی دریچه هوای پلاستیکی و کاربردهای خاص آن برای شما خواهیم بود. در صورتی که علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با دریچه کولر پلاستیکی هوا هستید؛ تا انتهای این مطلب همراه سایت شرکت صنعتی تهویه نظری باشید.

دریچه پلاستیکی چیست؟

سیستم هوارسانی از دو بخش مجزا قطعات داخلی و بیرونی کانال هوا تقسیم شده است. دریچه هوا در بخش نهایی کار وظیفه دریافت هوا از سایر بخش‌ها را داشته و باید بر اساس مدل تعبیه شده به پخش جریان هوا در محیط داخلی بپردازد. کیفیت ابزار ساختمانی در بازار مصرف متفاوت بوده و هر کدام از آلیاژهای به‌کار رفته در سیستم هوارسانی امکان خردگی و فرسایش در فضاهای خاص را خواهند داشت. در این بین دریچه هوا پلاستیکی دارای توان مقاومتی بالایی در برابر انواع ضربه، فشار و خوردگی بوده و از انتخاب‌های بی‌چون و چرا معماران ساختمانی است.

دریچه هوا پلاستیکی از بهترین آلیاژ مواد پلاستیکی ABS ساخته شده و دارای خاصیت مقاومت در مقابل: حرارت، برودت، تغییر شکل و رنگ است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری دریچه هوا پلاستیکی، پوشش زمستانه آن است! با بسته شدن شیارها در روزهای سرد سال از خروج هوای گرم به محیط بیرونی جلوگیری کرده و شلختگی پره‌های هوا در زمان‌های بلااستفاده از سیستم هوارسانی را مخفی خواهد نمود. تناسب رنگ و هارمونی لازم با انواع سبک دکوراسیون داخلی موجب استفاده بیشتر از این مدل دریچه هوا در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری کرده است.

انواع دریچه هوای پلاستیکی

دریچه هوا بر اساس شکل ظاهری و کابرد، دارای مدل‌های مختلفی بوده و دریچه هوا پلاستیکی نیز مستثنی از این قانون نیست. دریچه هوا به دو دسته اصلی سقفی و دیواری تقسیم شده و از مهم‌ترین انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دریچه پلاستیکی مشبک
  • دریچه پلاستیکی خطی
  • دریچه پلاستیکی دهش
  • دریچه پلاستیکی سقفی چهارطرفه، چهارگوش یا تایلی تایلی
  • دریچه پلاستیکی سقفی گرد
  • دریچه پلاستیکی سونایی

دریچه کولر پلاستیکی

از دیگر انواع دریچه پلاستیکی می‌توان به دریچه کولر پلاستیکی اشاره داشت. با جنس و آلیاژ مشابه با دریچه هوا پلاستیکی برای انواع کولر و سیستم سرمایشی ساخته شده است. انواع دریچه کولر پلاستیکی از نظر محل نصب عبارت است از:

  • دریچه کولر آبی سقفی
  • دریچه کولر آبی دیواری

همچنین این مدل از دریچه کولر پلاستیکی به صورت مشبک و خطی نیز در اندازه‌های استاندارد و قابل سفارش قابل تهیه خواهد بود.

مزیت دریچه کولر پلاستیکی

  • قابلیت تغییر جریان هوا به سمت های بالا، پایین، چپ و راست
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • تحمل در برابر فشار، ضربه و فرسایش
  • ساخت در سایزهای متنوع
  • وزن کم و نصب آسان

ابعاد دریچه پلاستیکی

ابعاد دریچه کولر پلاستیکی و دریچه هوا پلاستیکی منوط به سفارش مشتری بوده و قابلیت ساخت در اندازه‌های مختلفی را خواهد داشت. همچنین اندازه‌های استاندارد دریچه پلاستیکی به شرح زیر است:

  • 15*15
  • 20*20
  • 25*25
  • 30*20
  • 30*30
عکس دریچه کولر
عکس دریچه کولر

قیمت دریچه کولر پلاستیکی

قیمت دریچه کولر پلاستیکی و دریچه هوای پلاستیکی به نسبت سایر اجناس به‌کار رفته در ساخت دریچه، ارزان‌تر بوده و برای کسب قیمت دقیق هر کدام از ابعاد می‌توانید با شماره 09128722799 تماس حاصل فرمایید.

خرید اینترنتی دریچه کولر پلاستیکی

با خرید آنلاین محصولات ساختمانی از شرکت صنعتی نظری واسطه‌های سودجو را از میان برداشته و قیمت تمام شده ساخت سیستم هوارسانی، خنک‌کننده و تهویه خود را به شکل چشم‌گیری کاهش دهید.

بهترین دریچه کولر
دریچه کانال کولر

دریچه هوای کولر مدرن

دریچه هوای کولر مدرن از دیگر انواع دریچه کولر بوده و ضمن پخش جریان هوای کولر، از ظاهر مدرن‌ و زیباتری نسبت به انواع دیگر برخودار است. درواقع، این نوع دریچه‌ها با انواع سبک‌های جدید دکور ساختمان هماهنگ‎تر بوده و جلوه زیباتری در فضا ایجاد می‌کنند. جنس ساخت این نوع دریچه‌ها اغلب از مواد باکیفیت و مقاومی همچون: آلومینیوم، آهن، پلاستیک و چوب هست و در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد مختلفی نیز تولید خواهند شد.

از مزایای متعدد دریچه هوای کولر مدرن نسبت به سایر مدل‌ها می‌توان به طراحی زیبا و جذاب، دوام و استحکام بالا و عملکرد بهینه‌تر اشاره کرد. حتی برخی از این دریچه‌ها از سیستم تنظیم جریان هوا نیز برخوردار هستند که جریان هوا را به سمت دلخواه هدایت خواهند کرد. قیمت دریچه هوای کولر مدرن باتوجه به نیاز و متریال به کار رفته در آن متفاوت است، با این حال شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین نوع دریچه را از تهویه نظری سفارش دهید.

ویژگی‌های منحصر به فرد دریچه های کولر مدرن

با توجه به اینکه بیشتر دریچه و کولرهای ساخته و عرضه شده در بازار، اغلب در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده میگیرد. لذا باید طراحی و تولید آن ها به گونه ای باشد که اشکالات و نواقص آنها تقریبا صفر باشد. مشکلاتی نظیر: عدم هرگونه کنترل بر روی دریچه، نقص در تنظیم مقدار و جهت باد خروجی، عدم امکان تنظیم میزان باد هر دریچه بر حسب نیاز و سلیقه، و نیز کیفیت و مرغوبیت پایین دریچه ها از لحاظ ساخت باید به حداقل برسد. بر این اساس دریچه های کولر هوشمند و مدرن، با ویژگی های منحصر به فرد خود به بازار عرضه شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایجاد کنترل بر روی دریچه کولر در جهت تنظیم مقدار و جهت باد خروجی
حذف نیاز به دسترسی فیزیکی در جهت تنظیم میزان و جهت باد خروجی
تعبیه امکانات لازم برای تنظیم میزان باد بر حسب نیاز و سلیقه افراد
بهینه سازی و بازمهندسی دریچه
ارتقاء سطح نیاز رفاه مصرف کننده
افزایش میزان رضایت مشتریان
جلوگیری از اتلاف انرژی

ساخت این تجهیزات هوشمند و پیشرفته و تعبیه آن در فضای داخلی ساختمان ها به گونه ای است که از انتقال و ورود هر نوع آلودگی ها و ذرات گرد و غبار به داخل جلوگیری می نماید. فناوری های حاصل از ساخت این دریچه ها حاکی از آن است که این بخش از کولر با استحکام و مقاومت بسیاری بالایی ساخته شده است. به گونه ای که به عنوان یک عایق صوتی و گرمایشی قوی عمل خواهد کرد. بخش ریل شاسی در این محصول، این اجازه را به استفاده کننده می دهد تا به سادگی قفل آن را آزاد کرده و به تمامی قسمت ها دسترسی داشته باشد.

تهویه نظری با سابقه ی چندین ساله در صنعت ساخت انواع دریچه توزیع هوا ، انواع دریچه کولر جدید و کانالساری, دریچه داکت اسپلیت و دریچه فن کویل و … را تولید مینماید.

دریچه کولر لاکچری

دریچه کولر لاکچری

دریچه کولر از انواع جنس، ابعاد و ویژگی‌های ظاهری خاص تشکیل شده است. هر کدام از دریچه‌های کولر به پخش بهتر جریان هوای خنک در محیط مورد استفاده کمک شایانی خواهند نمود. خصوصاً در ابتدای روشن کردن کولر که تنها مسیر مستقیم دریچه خنک شده و رفته رفته شاهد کاهش دمای فضای داخلی خواهید بود. از این رو انتخاب یک دریچه مناسب با فضای محیط داخلی منزل، اداره یا فروشگاه مدنظر امری مهم به‌شمار رفته و اگر از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستید، از متخصصین امر مشورت بگیرید.

کات مهم در انتخاب دریچه کولر لاکچری

مهم‌ترین ویژگی دریچه کولر لاکچری پخش هوای خنک در روزهای گرم سال است. اما از دیگر قابلیت‌های این عضو مهم در پخش جریان هوا در سیستم خنک‌سازی به موارد زیر نیز می‌توان اشاره داشت:

  • جنس بدنه دریچه کولر: انتخاب جنس بدنه دریچه کولر از بین پلاستیک، گالوانیزه، آهن و دیگر آلیاژها بر میزان فرسایش و خوردگی بدنه تاثیرگذار است.
  • طرح و رنگ دریچه کولر: انتخاب طرح و رنگ مناسب دریچه کولر برای افزایش هارمونی آن با سایر لوازم موجود در محیط داخلی موجب افزایش نمای بصری فضای داخلی نیز خواهد شد.
  • مدل پره‌ها دریچه: نوع پره‌های دریچه کولر از 4 حالت: بالا، پایین، چپ و راست تشکیل شده و برگزیدن بهترین حالت آن بر اساس سلیقه هر فرد خواهد بود. هر چند محل نصب کولر در انتخاب دریچه کولر نیز تاثیرگذار است. در صورتی که کولر در قسمت‌های بالایی اتاق نصب شود بهتر است از پره‌های متغیر سمت بالا و پایین بهره برد.
  • پوشش زمستانه: این نوع از پوشش در زمان برودت هوا مورد استفاده قرار گرفته و با بستن ورودی هوا از پخش جریان هوای سرد در اتاق جلوگیری خواهد نمود.

دریچه کولر لاکچری رو از کجا بخرم؟

شرکت صنعتی نظری با تجربه بالغ بر 20 سال فعالیت در حوزه تولید انواع قطعات سیستم هوارسانی امکان ارائه بهترین خدمات در این زمینه را برای شما فراهم خواهد نمود. از مهم‌ترین خدمات ارائه شده این مجموعه عبارت است از:

  • مشاوره تلفنی
  • فروش کلی و جزئی
  • هزینه تمام شده پایین
  • مطالعه اطلاعات محصولات
  • مقایسه مدل‌ها و انتخاب بهترین گزینه

استعلام قیمت دریچه کانال کولر | خرید دریچه کولر از تهویه نظری

قیمت دریچه کولر باتوجه به جنس، مدل و ابعاد آن تعیین خواهد شد. حتی نمای ظاهری دریچه نیز بر روی قیمت تاثیرگذار هست دریچه‌هایی که دارای نقوش زیبایی هستند نسبت به انواع دیگر قیمت بالاتری دارند؛ بنابراین نمی‌توان قیمت ثابتی برای دریچه کانال کولر عنوان کرد. با این حال، دریچه‌های فلزی بیشترین قیمت و دریچه‌های پلاستیکی کمترین قیمت را خواهند داشت. جهت استعلام قیمت دریچه کولر باتوجه به نوع، نیاز و بودجه شما با شماره تلفن 09128722799 تماس بفرمایید تا مشاورین شرکت صنعتی تهویه نظری راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه دهند.

نمونه کار دریچه کولر آلومینیومی بهار 1403

تصاویر زیر مربوط به اجرا و نصب انواع دریچه کولر آلومینیومی در تهران مازندران و سراسر ایران، جهت استعلام قیمت دریچه کولر باتوجه به نوع، نیاز و بودجه شما با شماره تلفن 09128722799 تماس بفرمایید.

دریچه کولر مشکی
دریچه کولر مدرن
دریچه کولر 3 طرفه
دریچه کولر اسلوت
دریچه کولر آلومینیومی رنگی
از کجا دریچه کولر بخرم

سوالات متداول

در این بخش از معرفی دریچه کولر به سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد. همچنین می‌توانید با ارائه پرسش‌های خود در بخش نظرات به دریافت جواب مناسب از سوی تیم پشتیبانی تهویه نظری دست یابید.

در بخش‌های شمالی و جنوبی کشور بخاطر وجود رطوبت بالا و شرجی بودن هوا بهتر است از انواع دریچه پلاستیکی استفاده شود. مقاومت دریچه هوای پلاستیکی در برابر خوردگی و فرسایش مهم‌ترین مزیت آن در برابر دیگر آلیاژهای فلزی به‌کار رفته در ساخت دریچه هوا است.

هزینه خرید انواع دریچه هوای فلزی به‌دلیل قیمت بالای آلیاژها مقرون به صرفه نبوده و تنها با خرید دریچه هوای کولر پلاستیکی امکان کاهش هزینه‌ها را در کنار کیفیت خواهید داشت گرچه پیشنهاد ما دریچه آلومینیومی بوده زیرا نسبت به قیمت, کیفیت و ماندگاری بالاتری دارد.

مناسب‌ترین دریچه برای پخش بهتر جریان هوای خنک کولر، دریچه کولر آلومینیومی است. همچنین با پوشش زمستانه خود می‌توان درب دریچه آلومینیومی کولر را در روزهای سرد سال بست.

برای انتقال هوای بهتر و اینکه هوای سرد خنگ بوده و به همه جا میرود اما گرما سبک بوده و باید از پایین وارد محیط گردد.

شرکت صنعتی نظری با تجربه بالغ بر 20 سال فعالیت در حوزه تولید انواع قطعات سیستم هوارسانی امکان ارائه بهترین خدمات در این زمینه را برای شما فراهم خواهد نمود. از مهم‌ترین خدمات ارائه شده این مجموعه عبارت است از:

  • مشاوره تلفنی
  • فروش کلی و جزئی
  • هزینه تمام شده پایین
  • مطالعه اطلاعات محصولات
  • مقایسه مدل‌ها و انتخاب بهترین گزینه

دریچه کولر با توجه به شکل ظاهری، فضای داخلی ساختمان و متریال ساخت، در انواع مختلفی قابل تولید است. از انواع دریچه کولر می‌توان به دریچه کولر پلاستیکی، دریچه کولر آلومینیومی، دریچه هوای کولر مدرن، دریچه کولر آبی متحرک، دریچه کولر چوبی و دریچه کولر آهنی اشاره کرد.

در حالت کلی، جنس دریچه‌های کولر می‌تواند از آلومینیوم، چوب، پلاستیک و آهن باشد.

از آنجا که در بسیاری از خانه‌ها، ادارات و کارخانجات از سیستم‌ سرمایشی و گرمایشی استفاده می‌شود، وجود دریچه کولر جهت تنظیم هوای کولر اهمیت بسیاری دارد. درواقع، کاربرد دریچه کولر، تنظیم و کنترل جریان هوا و سرمای ورودی به محیط است.

قیمت دریچه کولر با توجه به ابعاد دریچه، نیاز و شرایط ساختمان و جنس دریچه متفاوت است. با این حال دریچه‌ کولر آلومینیوم نسبت به دریچه‌ آهنی از قیمت بیشتری برخوردار است. 

دریچه‌های چیلر باتوجه به کارایی و محل نصب به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به دریچه هوای چیلر چهار طرفه، دریچه چیلر خطی، دریچه مخفی چیلر، دریچه هوای از کف چیلر و دریچه هوای برگشت چیلر اشاره کرد.

دریچه هوای چیلر چهار طرفه، هوا را به سمت‌های بالا، پایین و چپ و راست هدایت کرده و بیشتر در ابعاد بزرگ ساخته می‌شود. در مقابل، دریچه چیلر خطی از نظر ظاهری زیباتر بوده و در ابعاد کوچک‌تر علاوه بر محیط داخلی در راهروها نیز کاربرد دارد.

رنگ استفاده شده در دریچه کولر با توجه به سلیقه مشتری صورت می‌گیرد. با این حال، انتخاب طرح و رنگ مناسب دریچه کولر بهتر است متناسب با فضا و حتی لوازم محیط تعیین شود؛ در این صورت با ایجاد هارمونی بین دریچه و لوازم موجود، نمای بصری نیز جلوه زیباتری خواهد گرفت.

نوع پره‌های دریچه کولر به 4 حالت بالا، پایین، چپ و راست تقسیم می‌شود. انتخاب بهترین مدل پره دریچه با توجه به سلیقه شما خواهد بود.  البته محل نصب کولر نیز در انتخاب مدل پره تاثیرگذار است؛ به عنوان مثال اگر جایگاه کولر در قسمت بالایی اتاق باشد، بهتر است از پره‌های متغییر سمت بالا و پایین استفاده شود.

مشاوران با‌تجربه تهویه نظری بهترین دریچه کولر را متناسب با در نظر گرفتن شرایط و فضای داخل ساختمان، سلیقه و بودجه شما معرفی خواهند کرد. انواع دریچه کولر تهیه شده در شرکت صنعتی نظری با کیفیت بسیار بالا، استاندارد روز، متریال مقاوم و طراحی اختصاصی تولید خواهند شد. جهت استعلام قیمت و خرید دریچه کولر از تهیه نظری با شماره تلفن …. تماس بفرمایید.

قیمت دریچه کولر به جنس، مدل و ابعاد آن بستگی دارد. جهت استعلام قیمت دریچه کولر و مشاوره خرید می‌توانید با شماره تلفن 09128722799 تماس بفرمایید.

4.8/5 - (30 امتیاز)

16 دیدگاه برای “دریچه کولر

  1. سمانه گفته:

    سلام خسته نباشید آیا امکان خرید حضوری در مشهد هست یا نه
    اگه نیست چجوری اینترنتی سفارش بدم یه مدل دمپر دار میخوام که خودم بتونم جهت باد کولر رو تنظیم کنم چون الان مستقیم به سمت آشپزخونه اس و موقع غذا پختن مشکل دارم اگه راهنماییم کنین ممونو میشم ایمیلم رو هم میذارم

  2. حسن سلطانی گفته:

    اگر بتونید در شهرهای بزرگ به یکی نمایندگی بدید فروش بهتری خواهی داشت و مشتری ها با رویت کالا انتخاب درستی خواهند داشت

  3. نیما ملکی گفته:

    بسیار با کیفیت و با دوام بود و حتما توصیه میکنم ضمن اینکه ظاهر زیبایی داره

    کیفیت عالی

    ظاهر زیبا

    جنسش خیلی خوب بود

  4. مالکی گفته:

    سلام وقت بخیر دریچه کولر برای 3500 هم داریدموجود؟ 35*35 هست اندازه دهانه کولر و چه قیمت هست؟

  5. سید زهرا منصوری گفته:

    سلام برای سالن خونمون که بزرگه و دریچه جای خوبی نصب نشده حدودا سمت راست سالن کانال کولر هست
    چه دریچه ای پیشنهاد میدید ؟ من از دریچه اسلوت خوشم میاد ولی خب خوندم که چپ و راست نمیشه درسته ؟

    • تهویه نظری گفته:

      سلام وقت بخیر

      برای موارد مشابه شما از دریچه 3 طرفه استفاده میشه چون هم زیباست و هم باد رو به هرجایی که دوست دارید میتونید هدایت کنید
      در رابطه با دریچه اسلات هم درسته بسیار زیباس و لاکچرینرین دریچه اما ثابته و مناسب اطاق خواب هستش و یا خونه هایی که کانال وسط خونه و سالن قرار داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید