دریچه هواکش سرویس بهداشتی، حمام و راه پله

حیات انسان وابسته به آب سالم و هوای پاکیزه بوده و رعایت این دو اصل موجب حفظ سلامت انسان در تمام طول زندگی خواهد بود. در سبک معماری سنتی جهت حفظ این اصول حیاتی سرویس بهداشتی، حمام و چاه فاضلاب را در فاصله‌ای مطمئن از محل زندگی بنا می‌کردند. اما در ساختمان‌سازی نوین آپارتمانی امکان استفاده از این روش نبوده و باید حمام و توالت را در محیط داخلی بنا احداث نمود. جهت دفع بو نامطبوع در محیط سربسته نیز باید از دریچه هواکش سرویس بهداشتی، حمام و راه پله به­همراه سیستم تهویه هوا کمک گرفت.

استفاده از هواکش مناسب باعث رفع بوی بد و آزاردهنده ناشی از استفاده از سرویس بهداشتی و حمام خواهد شد. طی این مقاله به دنبال معرفی کاربرد هواکش توالت، حمام و راه پله و دریچه آن خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به آشنایی با این تهویه کوچک اما مهم به همراه دریچه هواکش حمام، تا انتهای این مطلب همراه سایت مجموعه صنعتی نظری باشید.

دریچه هواکش نظری
دریچه هواکش

هواکش چیست؟

نوع خاصی از زیرمجموعه فن‌های پروانه‌ای که وظیفه جابجایی و انتقال هوا را بر عهده دارند. با توجه به سربسته بودن فضای ساختمان‌ها در سبک معماری نوین، باید از انواع سیستم تهویه هوا جهت تازه‌سازی هوای محیط داخل بهره‌برداری نمود. هواکش‌ها در دو دسته خانگی و صنعتی در بازار مصرف قابل تهیه خواهد بود. هواکش نوع صنعتی جهت تهویه هوای کارگاه و شرکت‌های صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ادامه مقاله با انواع دریچه هواکش دستشویی خانگی و اهمیت ویژه آن جهت حفظ سلامت تجهیزات و انسان بیشتر آشنا خواهید شد.

دریچه هواکش دستشویی
دریچه هواکش دستشویی

کاربرد دریچه هواکش سرویس بهداشتی

با اضافه شدن توالت و حمام به محیط داخلی خانه و مجاورت آن با محل زندگی، جهت جلوگیری از پخش بوی نامطبوع در فضا منزل باید از دریچه هواکش سرویس بهداشتی بهره برد. هواکش منزل در قسمت‌های مختلفی اعم از: توالت، حمام، راه پله و حتی آشپزخانه‌های کوچکی که قابلیت نصب هود ندارند نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین از این فن پروانه‌ای جهت تهویه هوای اتاق‌های که حس خفگی به ساکنین داده و کمتر در مسیر طبیعی جابجایی هوا قرار دارد نیز کمک گرفته خواهد شد.

اهمیت هواکش در حمام به کاهش میزان بخار و رطوبت بوده و با انجام این کار از پرورش انواع قارچ در محیط جلوگیری خواهد نمود. در صورت عدم‌استفاده از هواکش مناسب برای حمام؛ این بخش از خانه به‌جای محلی برای پاکیزگی به قسمتی آلوده جهت ایجاد انواع بیماری پوستی و تنفسی شما تبدیل خواهد شد. با به‌کارگیری هواکش ویژه حمام و سرویس بهداشتی به کاهش رطوبت و در نتیجه حفظ شیرآلات از خوردگی ناشی از رطوبت کمک خواهید نمود. همچنین در صورت صلاح‌دید مهندس معماری، امکان استفاده از این هواکش در راه پله‌های طولانی آپارتمان‌، پاساژ و هتل‌ها نیز استفاده وجود دارد.

دریچه هواکش
دریچه هواکش

انواع و ابعاد دریچه هواکش دستشویی، حمام و راه پله

هواکش‌ها به دو دسته اصلی خانگی و صنعتی تقسیم خواهند شد. هواکش‌های صنعتی بر اساس نوع برق مصرفی و اندازه‌های بسیار بزرگ جهت مصارف کارگاهی بوده و قدرت تداوم و استمرار در فعالیت را خواهند داشت. جنس بدنه تمام مدل‌های هواکش‌های خانگی از پلاستیک، گالوانیزه، استیل و آلومینیوم با رنگ استاتیک بوده و کارایی مشابه‌ای در تهویه هوا نامطبوع و رطوبت به فضای بیرون خواهند داشت. تفاوت دریچه‌های هواکش در شکل ظاهری و متناسب با سلیقه اشخاص مختلف ساخته شده است. رنگ استاتیک آلومینیوم موجب ماندگاری بالا، تمیزی و ایجاد حس تازگی هواکش تا چند سال برای صاحب ساختمان خواهد شد.

دریچه داکت هواکش
دریچه داکت هواکش

هواکش‌های خانگی از چهار دریچه هواکش دستشویی زیر جهت زیباسازی بیشتر استفاده خواهند کرد:

  • دریچه هواکش دستشویی سبد تخم مرغی
  • دریچه هواکش سرویس بهداشتی مشبک
  • دریچه هواکش دستشویی چهار طرفه یا تایلی تایلی
  • دریچه هواکش سرویس بهداشتی ضد آب ایتالیایی

وجود دمپر خطر ایجاد حادثه را بالا برده و طبق آیین‌نامه‌های جدید سازمان آتش‌نشانی امکان به‌کارگیری دمپر نخواهد بود. از طرفی با استفاده از انواع لوله خرطومی با اندازه 10 الی 15 امکان لوله‌کشی از محیط داخل سرویس بهداشتی، حمام و راه پله به بالای ساختمان نیز وجود دارد. در فضای داخلی ساختمان نیز امکان نصب دریچه‌های هواکش گرد و بلندگویی جهت رفت‌وآمد مناسب هوا میسر خواهد بود. در صورت استفاده از سیستم تهویه امکان نصب دودکش گردان برای جابه‌جایی بدون هزینه و همیشگی هوا را نیز خواهید داشت.

دریچه هواکش حمام
دریچه هواکش حمام

همچنین ابعاد این نوع از دریچه هواکش دستشویی ساختمانی عبارت است از ابعاد زیر:

  • 15*15
  • 20*20
  • 25*25
  • 30*30

مزایا دریچه هواکش سرویس بهداشتی، حمام و راه پله

  • ابعاد متنوع
  • انواع طرح، رنگ، جنس و مدل
  • مناسب فضای داخلی انواع ساختمان مسکونی، اداری و فروشگاهی
  • استفاده از آلومینیوم با رنگ استاتیک و ایجاد حس تازگی هواکش تا چند سال
  • مقاوم در برابر سرما، رطوبت و خوردگی بالا
  • دفع هوا بد بو، آلوده و نامطبوع
  • نصب آسان
  • حفاظت از شیرآلات و دیگر تجهیزات داخل سرویس بهداشتی و حمام
  • جلوگیری از گسترش قارچ در محیط داخلی
  • مناسب سرویس بهداشتی، حمام و راه پله
  • کارایی بالا نسبت به قیمت
  • نصب بر روی سقف، دیوار، پنجره و دریچه‌
  • دریچه هواکش مدل‌ ضد آب ایتالیایی گزینه مناسب‌تری برای حمام است.
دریچه هواکش حمام
دریچه هواکش حمام

نصب انواع لوله کشی دریچه هواکش سرویس بهداشتی و حمام

با استفاده از لوله‌های خرطومی امکان ایجاد یک سیستم تهویه مناسب برای بخش‌ها مختلف ساختمان را خواهید داشت. معماران ساختمانی جهت انجام این کار امکان استفاده از دو روش زیر را خواهند داشت:

  1. استفاده از سیستم تهویه هوای مشترک
  2. استفاده از سیستم تهویه هوا مجزا

در حالت مشترک تمامی واحدها از یک مسیر مشترک جهت تهویه هوا استفاده کرده و مزیت این روش کاهش هزینه احداث سیستم تهویه خواهد بود. اما عیب بزرگ این روش برای ساکنین منازل بوده و آن‌ها باید بوی نامطبوع دیگر واحدها را تحمل نمایند. در حالت مجزا هر کدام از واحدهای آپارتمانی ساختمان از یک مسیر جداگانه برای انتقال هوای آلوده به سمت پشت‌بام خواهند داشت. در این حالت هزینه تمام شده ساختمان افزایش یافته ولی شاهد پخش بوی بد دیگر ساکنین در محیط داخلی ساختمان خود نخواهید بود.

جهت جلوگیری از برگشت هوای نامطبوع از طریق کانال کولر آبی به داخل ساختمان، ارتفاع لوله‌ها در سیستم تهویه را تا 2.5 متر بالاتر از سطح کانال کولر بالا برده و قسمت انتهایی آن را به حالت U برعکس تغییر بدهید. جهت زیباسازی محیط داخلی ساختمان نیز امکان استفاده از انواع دریچه هواکش سرویس بهداشتی: مشبک، سبد تخم مرغی و چهار طرفه را نیز خواهید داشت.

دریچه هواکش حمام
دریچه هواکش حمام

قیمت دریچه هواکش سرویس بهداشتی و حمام

قیمت دقیق هر یک از ابعاد دریچه هواکش حمام در طرح، رنگ و مدل مشخص با شماره تلفن 09128722799 تماس گرفته قیمت آنی را دریافت نمایید. قیمت خرید هر یک از انواع دریچه هواکش سرویس بهداشتی، حمام و راه پله بر اساس جنس پلاستیک، استیل، گالوانیزه و آلومینیوم بر اساس قیمت لحظه‌ای و روزانه آلیاژها در کشور متغیر خواهد بود. اما شما با خرید مستقیم انواع مختلف دریچه هواکش سرویس بهداشتی و حمام از مجموعه صنعتی نظری، تمام واسطه‌ها را حذف کرده و قیمت تمام شده کمتری برای تهیه محصولات خود پرداخت خواهید نمود.

دریچه هواکش دستشویی
دریچه هواکش دستشویی

خرید دریچه هواکش سرویس بهداشتی

با مراجعه به سایت مجموعه نظری با استفاده از خدمات متنوع این مجموعه در زمینه ارائه پشتیبانی آنلاین، مشاوره تلفنی، عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات مختلف سیستم سرمایش، گرمایش، پکیج، دریچه هوا و به‌ویژه دریچه هواکش دستشویی و حمام را تهیه کنید. درج اطلاعات اختصاصی محصولات ساختمانی مرتبط با سیستم هوارسانی و تهویه هوا به شما در خرید بهتر محصولات با کیفیت کمک کرده و قابلیت مقایسه تجهیزات را نیز خواهید داشت. جهت ارتباط بیشتر جهت خرید با شماره 09128722799 تماس بگیرید.

سوالات متداول

در این بخش از مقاله به سوالات احتمالی شما در خصوص دریچه هواکش سرویس بهداشتی، حمام و راه پله پاسخ خواهیم داد. همچنین در صورت ایجاد سوالی جدید برای شما، امکان درج آن از طریق نظرات همین پست و دریافت جواب مناسب در سریع‌ترین زمان ممکن را خواهید داشت.

چه دریچه هواکشی برای مناطق مرطوب مناسب است؟

بهترین نوع دریچه هواکش حمام و دستشویی برای مناطق شمالی و جنوبی کشور ایران که درصد رطوبت بالاتری به نسبت سایر نواحی کشور دارند؛ دریچه هواکش ضد آب ایتالیایی یا آلومینیومی با رنگ استاتیک خواهد بود. مقاوم خاص و ویژه این نوع از دریچه هواکش حمام و توالت بیش از سایر هواکش‌ها است.

دریچه هواکش آهنی بهتر است دریچه هواکش آلومینیومی؟

با توجه به محیط پر از بخار و رطوبت سرویس بهداشتی و حمام از دریچه هواکش آلومینیومی استفاده کنید. هواکش از جنس آهن پس از مدت کوتاه شروع به اکسید و زنگ زدگی خواهد نمود. اما دریچه هواکش آلومینیومی با رنگ استاتیک تا چند سال از تمیزی و تازگی خاصی برخوردار خواهد بود.

nazari duct hamam

برای آپارتمان از چه سیستم  لوله کشی هواکشی استفاده کنیم؟

جهت حفظ آرامش و آسایش ساکنین بهتر است از سیستم لوله‌کشی مجزا استفاده کنید. در این حالت بوی نامطبوع سایر واحدها وارد ساختمان شما نخواهد شد. همچنین جهت افزایش زیبای در محیط داخلی سرویس امکان استفاده از دریچه هواکش دستشویی در طرح و مدل مختلف را خواهید داشت.

بهترین دریچه هواکش سرویس بهداشتی رو از کجا بخرم؟

شرکت صنعتی نظری با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم‌های تهویه و هوارسانی موفق به تولید انواع محصولات باکیفیت و مرغوبیت بالا شده است. با خیالی آسوده و بدون واسطه دریچه هواکش حمام و توالت ساختمان خود را از مجموعه نظری خریداری کرده و تفاوت کیفیت و قیمت تمام شده محصولات از این مجموعه را با دیگر محل‌ها مقایسه کنید!

 

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “دریچه هواکش سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید