در حال نمایش 4 نتیجه

موتور دمپر چیست | انواع موتور دمپر | نحوه ی عملکرد

انواع موتور دمپر ها با برند های گوناگون در قیمت و کیفیت بی نظیر توسط تهویه نظری

موتور دمپر چیست؟ انواع موتور دمپر و نحوه عملکرد

موتور دمپر چیست | انواع موتور دمپر | نحوه ی عملکرد در واقع یک نوع شیر است که وظیفه ی باز و بستن و یا تنظیم و کنترل جریان هوا را بر عهده دارد. به عنوان مثال از آن می توان برای قطع جریان هوا در یک اتاق بلا استفاده، یا برای تنظیم دمای اتاق استفاده کرد و در واقع به عنوان تهویه مطبوع هوا کاربرد دارد. موتور  در واقع است که روی قرار گرفته و همان وظیفه دمپر را انجام می دهد با این تفاوت که عملکرد آن را به شکل اتوماتیک می باشد و یا امکان تنظیم به میزان دلخواه، کنترل رضایت بخشی را برای مصرف کننده مهیا می سازد.

در دو مدل فنر برگشت دار و بدون فنر برگشت، که همچنین هر دو مدل دارای دو نوع قطع و وصل و تدریجی است، جریان آب و هوا را کنترل می کند. هر دارای گشتاوری به خصوصی است که متناسب با نوع از آن استفاده می شود. عمده مصرف این در دمپرهای بی کانالی ، دمپرهای ورودی و برگشت هواساز، قطع/ وصل و کنترل آب و سیال در صنایع مختلف آب و فاضلاب، صنایع غذایی و دیگر صنایع می باشد.

دیگر مصرف عمده ی موتور دمپرهای فنر برگشت دار. در اتاق دیزل ژنراتور می باشد. پیشگیری از انتقال حریق در داخل سیستم کانال کشی و دیگر مناطق مختلف از عمده ترین کاربردهای. دود و حریق می باشد. موتور دمپرهای دود و حریق در مقابل حریق مجهز به سنسور حساسی می باشند که در دمای بالاتر از 70 درجه سانتیگراد. دستور بسته شدن مسیر جریان را صادر می کند.

خرید موتور دمپر

موتور دمپر را می توان به عنوان یکی از بسیاری از مدهای موتوری نام برد که وظیفه اصلی آن باز و بسته کردن یک شیر در نوع (روشن / خاموش) بسته شدن کامل بازو یا به طور منظم (یعنی نسبتی از مقدار بسته شدن بازوی کامل) در زیر آن است. دستورالعمل های مختلف الکتریکی معادل 0 ~ 10 ولت یا 4 ~ 20 میلی آمپر.

این تنظیم کننده جریان هوا اغلب برای مدیریت و تنظیم جریان هوا در داخل کانال ها، کانال ها، دودکش ها استفاده می شود.

عملکرد دمپرها اغلب به صورت دستی یا خودکار است.

دمپرهای راهنما (مکانیکی) با استفاده از اهرم های مجرای خارجی کار می کنند.

موتور دمپر

دمپرهای خودکار ، که گاهی برای مدیریت جریان هوا استفاده می شوند، به طور مداوم توسط موتورهای الکتریکی یا پنوماتیکی استفاده می شوند.

این دوره با کمک برنامه های مدیریتی (ابزارهای مدیریت خوب) یا حسگرها و ترموستات ها (در یکی دیگر از گفتگوهای وب سایت مدیریت سنا ذکر شده) در هر شرایطی امکان‌پذیر است.

همانطور که تعریف شد، بیشتر دمپرها در برنامه های تهویه مطبوع یا HVAC استفاده می شوند.

در واقع عملکرد موتورهای دمپر یا محرک های  الکتریکی   مدیریت   اختلالات هوای معاصر و هوای برگشتی در نتیجه تمایز بین مقدار هوای خروجی و ورودی  است.  یا سرمای شدید برای جلوگیری از آب و هوای گرمتر یا یخ زدگی کویل ها یا آسیب های مختلف.

اشکال موتورهای دمپر:

1- موتور دمپر دو حالته با فنر مجدد

2. موتور دمپر سه حالته

3. موتور دمپر تدریجی

اکنون قصد داریم هر یک از این موتورهای دمپر را توضیح دهیم.

1- موتور دمپر دو حالته با فنر مجدد :

چنین موتوری در کنار انجام وظیفه غالب خود یعنی بستن بازوی دمپرها دارای عملکرد محافظتی نیز می باشد که با فنر امکان‌پذیر است تا در شرایط اضطراری شبیه قطع انرژی ، این فنر درون موتور باعث بسته شدن کامل دمپر شود. . تبدیل می شود.

معمولاً آشکار است که دمپرهای بدون فنر برگشتی این عملکرد اضافی را ندارند و فقط وظیفه مسلح کردن دمپر را انجام می دهند.

2- موتور دمپر سه حالته:

چنین دمپرهای موتوری که نسبت به مدهای فنر معکوس یا معمولی مزیت دارند ، همچنان در گفتگوی یکسان امنیت و ایمنی خود قرار دارند که ناشی از داشتن دو حالت گردش به چپ و راست و یک مقطع خالی در شرایط اضطراری است. در مسیر آنها چرخانده و بسته می شوند.

3- موتور دمپر تدریجی:

در نوع محرک های الکتریکی یا یکسان به دلیل موتور دمپر، سطح واقعاً خاصی قرار می گیرد که در طی آن برنامه های مدیریت دما و رطوبت مربوط به موتور دمپر ممکن است بر اساس نوع فرمان الکتریکی آنها متفاوت باشد.. گام به گام موتور دمپر را ببندید و نسبت بسته شدن بازو را تغییر دهید ، که ممکن است بسیار مفید باشد برای برنامه های مدیریت هوشمندانه

در زمینه تولید دمپر موتور ، شرکت های غول پیکر و کاملا متفاوتی در سرتاسر دنیا وجود دارند که در سایت مدیریت سنا به سه نوع مختلف از این محصول اشاره شده است.

این سازندگان مدل هانیول (ساخت آمریکا)، مدل زیمنس (ساخت آلمان) و مدل رویکرد صنعتی (ساخت ایتالیا) را در بر می گیرند.

وب سایت مدیریت سنا به دلیل داشتن سالها تخصص و سابقه فنی در زمینه تجهیزات و تجهیزات مدیریتی به تبلیغ و حمایت از ارائه دهندگان این سازندگان پرداخته است.

علاوه بر این در مورد این رشته ، اطلاعات فنی مناسبی به شما مشتریان گران‌قیمت داده شده است.

موتور دمپر چیست  ؟ اشکال موتورهای دمپر و بهترین روش برای عملکرد

موتور دمپر چیست  ؟ فرم های موتور دمپر | نحوه عملکرد قطعاً نوعی دریچه است که مسئول باز کردن و بستن یا تنظیم و کنترل حرکت هوا است. به عنوان مثال ، ممکن است برای قطع کردن حرکت هوا در یک اتاق استفاده نشده یا برای مدیریت دمای اتاق استفاده شود و قطعاً به عنوان تهویه مطبوع استفاده می شود. موتور قطعا نصب می شود و عملکرد یکسانی را انجام می دهد زیرا دمپر، باوجه تمایز این که عملیات آن به صورت خودکار است یا فرصت تنظیم به مرحله مشخص شده ، مدیریت قابل قبولی را برای مشتری فراهم می کند .

در دو حالت فنر برگشتی و بدون فنر برگشتی که حتی دارای دو نوع قطع و وصل و تدریجی می باشد، حرکت هوا را کنترل می کند . هر کدام دارای گشتاور خاصی است که متناسب با نوع استفاده شده است. استفاده اولیه از آن در دمپرهای غیر کانالی، دمپرهای ورودی و خروجی کولر گازی، قطع/وصل و مدیریت آب و سیال در آب و فاضلاب متعدد ، غذا و صنایع مختلف می باشد.

اصلی های مختلف از موتورهای فنری برگشت پذیر  استفاده می کند . در داخل اتاق دیزل یک ژنراتور وجود دارد. جلوگیری از انتقال شومینه در سراسر سیستم کانال کشی و مناطق مختلف متعدد از جمله وظایف اصلی است . دود و شومینه . موتور دمپرهای دود و شومینه به سمت شومینه با سنسور ظریفی در دمای بالای 70 درجه سانتیگراد ارائه شده است  . دستور بسته شدن را نشان می دهد مسیر حرکت

خرید موتور دمپر
خرید موتور دمپر
موتور دمپر چیست  ؟ فرم های موتور دمپر | روش کار

انواع موتور دمپر با سازندگان کاملاً متفاوت با هزینه های متمایز و کیفیت بالا توسط  گروه صنعتی جریان هوای نظری عرضه می شود  . در صورت تمایل به خرید می توانید با ما تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز را همراه با توصیه خرید از مشاوران فنی و فروش ناخالص ما به صورت کاملا رایگان دریافت کنید.

در سیستم کانال کشی ساختمان های بزرگ مسکونی، مجتمع های صنعتی ، پارکینگ های صنعتی ، کارخانه ها، داروخانه ها و هر مکان دیگری که باید به طور مداوم قیمت جابجایی مناطق مختلف را تغییر دهد ،   دمپرهای هوا ممکن است توسط موتور دمپر تنظیم شوند     . تبدیل می شود .

موتور دمپر چیست ؟

موتور دمپر یا محرک الکتریکی دمپر قطعا یکی از انواع موتورهایی است که برای باز و بسته کردن شیر با استفاده از نیروی الکتریکی به دو روش کامل و تدریجی استفاده می شود. این تکنیک جریان هوا را تنظیم می کند که در کانال ها، دودکش ها و مجاری استفاده می شود. موتور دمپر روی دمپر قرار می گیرد و عملکرد یکسانی دارد زیرا دمپر، با این تمایز که باعث می شود دمپر به طور معمول کار کند. .

خرید موتور دمپر
خرید موتور دمپر

راندمان موتور دمپر

دمپرها به دو روش کار می کنند :

  1. مکانیکی ( کتاب راهنما ): دمپری که با کمک اهرم های بیرونی کانال ها کار می کند، دمپر هندبوک نامیده می شود.
  2. خودکار : دمپرهایی که با کمک موتور الکتریکی یا پنوماتیکی کار می کنند و عمدتاً برای مدیریت حرکت هوا استفاده می شوند، دمپرهای خودکار نامیده می شوند .

همانطور که متوجه شدید ، دمپرهای موتور (محرک های الکتریکی) اختلال در هوای معاصر و هوای برگشتی را در نتیجه تمایز بین مقدار هوای خروجی و ورودی مدیریت می کنند. در این سیستم از موتورهای دمپر برای ارائه شرایط مناسب در مواقع قطعی انرژی ، سرمای بیش از حد ، آب و هوای گرمتر و جلوگیری از یخ زدگی سیم پیچ یا آسیب های مختلف استفاده شده است.

مثلاً در فصل زمستان برای اینکه گازها و دود را از دودکش خارج کنیم، دمپر دودکش را باز می کنیم و در تابستان به منظور جلوگیری از ورود حیوانات و حشرات ، هوای جدید را نیز می بندیم . دمپر دودکش با این حال، به دلیل قرار دادن یک موتور دمپر بر روی دمپر، که توسط سیستم اتوماسیون یا سیستم مرکزی ساخت و ساز مدیریت می شود، تکنیک خودکار پیچیدگی کمتری دارد . اکنون دشواری کار با دمپر کتابچه راهنمای کاربر را ندارد.

این دمپرهای موتور انواع مختلفی دارند که برای عملکردهای خاص خود استفاده می شوند :

خرید موتور دمپر
خرید موتور دمپر

اشکال موتورهای دمپر در برنامه های تهویه مطبوع

1- موتور دمپر سه حالته با مکانیزم روشن/خاموش

این مدل از دمپرهای موتور رایج ترین نوع موتورها هستند و برای باز و بسته کردن دمپرهای هوا برای جدا کردن و پیوستن به مسیر هوا استفاده می شوند. این موتورها ممکن است توسط یک ترموستات، پنل مدیریت ، PLC، سنسور استرس یا یک تغییر روشن/خاموش معمولی مدیریت شوند .

2- موتور دمپر تدریجی

این مدل از موتورهای دمپر برای تنظیم قیمت حرکت هوا در یک مسیر استفاده می شود تا بتوان زاویه باز و بسته شدن دمپر را با یک پتانسیومتر تنظیم کرد. استفاده می شود. این موتورها ممکن است توسط ترموستات، سنسور استرس ، PLC با خروجی تدریجی (0-10 ولت یا 4-20 میلی آمپر) یا پتانسیومتر مدیریت شوند.

3- موتور دمپر جهت قطع و مرجع مکانیزم فنر برگشتی

این مدل موتورها با جریان برق باز می شوند و در صورت قطع انرژی با برق فنر بسته می شوند . استفاده از این مانکن موتورها برای دمپرهای دیزلی توربین های دیزلی، تهویه مطبوع، دمپرهای مدیریت دود و کارهای صنعتی می باشد.

4- موتور محرک Hearth Damper

این مانکن موتوری همانطور که از عنوان آن مشخص است برای تنظیم شومینه استفاده می شود . به این معنی ، در برنامه های کانال کشی ، هنگام عبور از کنار دیوار آتش، یا عبور کانال از یک تنظیمات به تنظیمات متفاوت با شرایط کاملاً متفاوت ،   باید از دمپرهای آتش سوزی  استفاده شود که در نوع موتور آن موتورها استفاده می شود. موتورهای دمپر را می توان در دو نوع 24 ولت و 220 ولت یافت. موتور
مرحله ایمنی دمپرها اغلب 54 است. (IP 54) در موارد خاص ، برخی از تولیدکنندگان موتورهای دمپر با محدوده ایمنی 55، 65، 66، 67، 68 تولید می کنند که تعدادی از آنها کاملاً بسته بندی شده اند و تعدادی از آنها مدرک ایمنی را افزایش می دهند . به 66 توسط یک فیلد جداگانه .

خرید موتور دمپر
خرید موتور دمپر

سازندگان موتور دمپر

یک عامل مهم در انتخاب موتور دمپر، گشتاور یا انرژی موتور دمپر است که در بسیاری از سازندگان با تقسیم بندی های کاملاً متفاوت قابل دستیابی است ، به عنوان مثال ، در روش های قطع و وصل استاندارد :

زیمنس: 5 – 10 – 15 – 25 – 35

نیوتن مترلوفبرگ: 2 – 4 – 8 – 16 – 24 – 32

نیوتن متانول: 5 – 10 – 20 – 34

نیوتن متر علاوه بر این در مدل های فنری معکوس کاملاً متفاوت است.

موتور دمپر حرارتی
موتور دمپر حرارتی

طراحی و ساخت موتورهای دمپر

راه سام با تولید انواع دمپرهای مدیریت دود و شومینه و دمپرهای هوای پارکینگ امروزی همراه با عرضه موتورهای دمپر اگزوز و موتورهای دمپر هوای معاصر از مدل لوفبرگ مجاز به گذر از این مشکل را برای شما فراهم می کند . برود طراحی و توسعه موتور دمپر که باید گروه ماهر ما باشد.

ارزش فروش موتور دمپر

دمپرها زمانی که خودکار هستند و موتور دمپر روی آنها قرار می گیرد. تمایز ارزش بزرگ است و ارزش موتور دمپر افزایش یافته است . با این وجود ، در نتیجه نوسانات روز، نمی توان مقدار دقیقی را برای ارزش موتور دمپر اعلام کرد . برای این هدف ، پرس و جو در مورد ارزش و تمرکز بر شرایط فروش موتور دمپر با شماره های شرکت راه سام تماس حاصل فرمایید .

سوالات اغلب درخواستی

موتور دمپر حرارتی
موتور دمپر حرارتی

طول عمر موتور دمپرها چقدر است؟

با نگهداری و مراقبت صحیح ، موتور دمپر تهویه مطبوع شما تا زمانی که سیستم شما دوام بیاورد  ، می تواند کار کند . این بدان معناست که موتورهای دمپر می توانند تا 15 سال دوام بیاورند، با این حال ، مانند چندین تجهیزات الکتریکی ، در برابر خرابی آسیب پذیر هستند .

دمپرهای موتور چگونه مدیریت می شوند ؟

دمپرها به یک پانل مدیریتی غالب متصل می شوند که ترموستات هر فضا را نیز می توان به آن مرتبط کرد. سپس پانل مدیریت اولیه می تواند دمای تنظیم شده هر فضا را با کنترل باز و بسته شدن هر دمپر حفظ کند.

اشکال موتورهای دمپر

موتور دمپر بدون برگشت فنر

دمپرها یکی از بخش های حیاتی در برنامه های جریان هوا و استخراج دود هستند . آنها در بسیاری از خدمات جایگزین زیرزمینی مانند تونل های خیابانی ، تونل های راه آهن و شبکه های مترو، علاوه بر معادن زیرزمینی و صنایع دریایی استفاده می شوند. باید معروف باشد که دمپرهای صنعتی سنگین به طور مداوم در محصولات انرژی زا ، پتروشیمی و صنایع نفت و بنزین استفاده می شود، طراحی آن دمپرها ممکن است بسیار باشد. خاص و صحیح است و قادر به مقابله با شرایط اقلیمی خاص خواهد بود و هرگز دچار خوردگی نمی شود. . از آنجایی که بخش عمده تجارت نفت و پتروشیمی ما در جنوب ایران است که شرایط اقلیمی خاصی دارد و هوای خروجی از دودکش ها یا مجاری هوا دارای سرعت و مقدار زیاد است ، استفاده از دمپرها بسیار رایج است. . ممکن است باشد .

این متن قصد دارد موتور دمپر، انواع آن ،   بهترین روش راه اندازی موتور دمپر را توضیح و ارزیابی کند   و  اکنون عملکرد یک موتور دمپر را در اختیار داریم   . پیشنهاد می شود مقاله   دمپر چیست را بیاموزید   .

موتور دمپر چیست ؟

دمپر (دمپر   هوا  ) واقعاً مانند یک سوپاپ عمل می کند، به این ترتیب که عملکرد آن باز و بسته کردن و مدیریت مقدار هوای ورودی و خروجی و تنظیم حرکت آن است.
یک دمپر خالص تمام نیروی وارد شده به آن را به یک نوع توان دیگر تبدیل می کند ، به عنوان مثال ، نیروی مکانیکی را به گرما تبدیل می کند .  موتور دمپر   برای کنترل حرکت هوا یا خاموش کردن و اتصال حرکت هوا در داخل استمسیر. با قرار دادن در موتور به عنوان جایگزین معامله با دمپر تغییرات از کتابچه راهنمای به خودکار .

جت دیفیوزر
جت دیفیوزر

بازده موتور دمپر چقدر است؟

بسیاری از افراد هیچ ایده ای از عملکرد دمپر موتور  تا زمانی که خراب نشود، ندارند. دمپر عمدتاً حرکت هوای موجود در دنده حمل و نقل هواییرادر دراز مدت بر سلامت عمومی هوا، افراد و تجهیزات تأثیر می گذارد . یک سیستم دمپر دارای بدنه غالبی است کهمسیر جریان هوای ثابتی را که بین یک ورودی و لحظه قرار دارد، تعریف می‌کند.
روزنه، که خروجی است. همچنین می‌توان یک در چرخان را در داخل بدنه اصلی قرار داد تا حرکت مایع از فیزیک اولیه را تنظیم کند . دمپر از تیغه ها یا لوورهایی برای مدیریت جریان هوا تشکیل شده است. دمپرها اغلب دارای یک ابزار الکترومکانیکی هستند که دمپر را باز و بسته می کند تا از خروج گرما از دودکش از طریق شکاف مشعل جلوگیری کند. این ابزار مدیریتی مشابه موتور دمپر است     . آ
دمپر موتور  Energetic به شما امکان می دهد دمای موجود در اتاق را مدیریت کنید و حرکت هوا را در خانه تنظیم کنید. همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت شد، دمپرها در هر دفترچه راهنما و حالت های خودکار در دسترس هستند . دمپرهای راهنما ، که علاوه بر آن دمپرهای مکانیکی نامیده می شوند ، توسط یک اهرم بیرونی کار می کنند و دمپرهای خودکار توسط   یک موتور دمپر عمل می کنند   .

اما چرا دانستن کارایی دمپر موتور بسیار حیاتی است؟ یک دمپر ضعیف می تواند سلامت طولانی مدت شما را تهدید کند . با وجود هوای کم کیفیت بالا که به طور مکرر در خانه شما گردش می کند ، ممکن است عوارض ، سرگیجه، خستگی و علائم مختلفی را که ممکن است باعث بیماری کوتاه مدت و بلندمدت شوند را تجربه کنید. تنفس سالم و هوای شفاف استاندارد سلامتی شما را افزایش می دهد تسلی کامل . سرمایه گذاری بر روی یک دمپر موتور با کیفیت بالا یک بودجه ارزشمند است.

دمپر ابزاری بشقاب است که برای مدیریت مقدار هوای عبوری از مجاری و دریچه ها باز یا بسته می شود . موتور دمپر قطعاً در داخل دمپر قرار داده شده است تا دمپر را از حالت کتابچه راهنمای کاربر خارج کرده و آن را خودکار کند.

جت دیفیوزر
جت دیفیوزر

اشکال موتورهای دمپر

موتورهای دمپر می توانند عمدتاً بر اساس وات، ولتاژ، ابعاد اصلی و تکنیک برگشت نوسان داشته باشند که شبیه فنر برگشتی است. بیشتر این تقسیم به دو نوع فنر برگشتی با فنر برگشتی و بدون فنر برگشتی تقسیم می شود که هر کدام دارای دو نوع قطع و وصل تدریجی هستند. موتورهای دمپر علاوه بر این در انواع تک پره و چند تیغه قابل دستیابی هستند که وظیفه آنها باز و بسته کردن یک سوپاپ به طور کامل یا منظم است. (روشن خاموش) چنین   موتور دمپر برای هدایت حرکت   هوای موجود در دودکش ها، کانال ها، مجاری و تغییر آنها استفاده می شود. انواع مختلف موتورهای دمپر شامل موتورهای دمپر دو حالته فنری رفت و برگشتی  ،  موتورهای دمپر  سه حالته و موتورهای دمپر تدریجی هستند که در ادامه به بررسی مختصر آنها می پردازیم .

موتور مرطوب فنر دو حالته برگشت پذیر

این موتورهای دمپر به گونه ای طراحی شده اند که فنرهای داخل آنها در شرایط اضطراری مانند قطع انرژی ، دمپر را می بندند و این عملکرد از موتور دمپر محافظت می کند. این ، همراه با کاربرد غالب آن ، یعنی باز کردن/بستن (روشن/خاموش) دمپر، علاوه بر آن از آن محافظت می کند.

موتور دمپر سه حالته

این نوع موتورهای دمپر، مانند    دمپرهای دو حالته  معکوس  ، کار ایمنی را انجام می دهند ، اما در شرایط اضطراری با دمپرهای دو حالته معکوس تفاوت دارند . از آنجایی که موتورهای دمپر سه حالته دارای دو حالت چپ و راست ، کروی ، مقطع و 0 هستند ، به شکل دیگری می چرخند و بسته می شوند .

موتور دمپر تدریجی

موتورهای دمپر تدریجی در برنامه های مدیریتی هوشمندانه بسیار سازگار با محیط زیست هستند که به عملکرد خوب آنها نسبت داده می شود که به طور منظم موتور دمپر را در فواصل زمانی مشخص با تکیه بر نوع فرمان الکتریکی برنامه ریزی شده باز یا بسته می کنند. و مدیریت چقدر باز و بسته است .

نحوه راه اندازی موتور دمپر را بیاموزید

تعویض و راه اندازی موتور دمپر بسیار ساده است و فقط باید پیچ ​​تنظیم موتور را که آن را روی دمپر نگه می دارد جدا کنید.

تصویر بالا نوعی دمپر را نشان می‌دهد که بر اساس ایده تمایز تنش عمل می‌کند ، در طی آن زمانی که تمایز تنش روی سیستم ایجاد می‌شود و شروع به تهویه می‌کند باز می‌شود و وقتی تمایز تنش ناپدید می‌شود، موتور دمپر از کار می‌افتد و بسته می‌شود . . ساختار بدنه و بدنه نوع موتور دمپر محصول از ورق گالوانیزه 1.2 میلی متری و تیغه های آیرودینامیکی تک لایه نیز محصول ورق گالوانیزه 0.9 میلی متر. محافظ سیم و تغییر مکان از قسمت های مختلف این موتور دمپر می باشد. موتورهای دمپر ممکن است به صورت هوشمند در برنامه های تهویه مطبوع یا HVAC با کمک ترموستات ها و سنسورها و سایر سیستم های کنترل مدیریت شوند  موتورهای دمپر ممکن است همراه با ورق گالوانیزه، فلز یا آهن سیاه و در ضخامت های متعدد ساخته شوند. عمق دمپرها اغلب بین 16 تا 20 سانتی متر است.
دمپر آب مجموعه ای از قطعاتی است که می تواند در خانه شما ، در محصولات انرژی نفت و پتروشیمی و در حمل و نقل ریلی به ویژه مترو استفاده شود. انتخاب و استفاده از آن به قدری زیبا و متنوع است که   موتور دمپر را به یکی از قطعات اصلی حیاتی برای تهویه هوا تبدیل کرده است. در این مقاله  انواع موتور دمپر  ، بهترین روش راه اندازی و     عملکرد موتور دمپر به   اختصار توضیح داده شده است، اما هنگام خرید و تهیه آن ، به یاد داشته باشید که از یک مشاور بازاریابی و ماهر مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه خود را بر اساس نوع فردی که در نظر دارید انتخاب کنید .

جت دیفیوزر
جت دیفیوزر

بازده موتور دمپر چقدر است؟

یک سیستم دمپر دارای بدنه غالبی است که مسیر جریان هوای ثابتی را تعریف می کند که بین یک ورودی و روزنه لحظه ای که خروجی است قرار دارد. همچنین می‌توان یک در چرخان را در داخل بدنه اصلی قرار داد تا حرکت مایع از فیزیک اولیه را تنظیم کند .

انواع موتورهای دمپر چیست ؟

موتورهای دمپر می توانند عمدتاً بر اساس وات، ولتاژ، ابعاد اصلی و تکنیک برگشت نوسان داشته باشند که شبیه فنر برگشتی است. بیشتر این تقسیم به دو نوع فنر برگشتی با فنر برگشتی و بدون فنر برگشتی تقسیم می شود که هر کدام دارای دو نوع قطع و وصل تدریجی هستند.

موتور دمپر چیست ؟

دمپر واقعاً مانند یک سوپاپ عمل می کند، زیرا عملکرد آن باز و بسته کردن و مدیریت مقدار ورودی و خروجی هوا و تنظیم حرکت آن است. یک دمپر خالص تمام نیروی وارد شده به آن را به یک نوع توان دیگر تبدیل می کند ، به عنوان مثال ، نیروی مکانیکی را به گرما تبدیل می کند . موتور دمپر برای کنترل حرکت هوا یا خاموش کردن و اتصال حرکت هوا در داخل مسیر است. با گذاشتن موتوربه عنوان جایگزین معامله با , تغییرات دمپر از کتابچه راهنمای به خودکار .

موتور دمپر   از جمله تجهیزات مرتبط با   برنامه های هوشمندانه مدیریت   دما در محیط های تجاری است.

یکی از ویژگی های غالب   محرک الکتریکی دمپر ،  باز و بسته کردن شیر (   Damper Actuator   ) برای تنظیم مقدار هوای ورودی و خروجی است به گونه ای که هر کدام حرکت هوای امروزی را کنترل کرده و از مقدار زیاد آن جلوگیری می کند. هوای خروجی از تنظیم . .

اپراتور دمپر   در بسیاری از محیط ها به همراه موارد زیر استفاده می شود : بیمارستان ها، مغازه ها و کارخانه ها.

پرفروش ترین تولیدکنندگان در بازار ایران عبارتند از:   بلیمو  ،  هانی ول ،  نظری ،   زیمنس  ،   رجین  ،   لیوفبرگ  و   دانفوس   .

دمپر محرک   در  برنامه های تهویه مطبوع به انواع مختلفی تقسیم می شود که شامل موارد زیر می شود :   

  1. موتور دمپر  سه حالته روشن/خاموش
  2. موتور دمپر   قطع شد و فنر برگشت
  3. موتور دمپر  تعدیل  کننده
  4. دمپر  موتور و اجاق گاز و دود

بازگشت فنر  به این معنی است که هر بار که سیستم {الکتریکی} محیط اطراف ما به دلیل نوسانات ولتاژ مختل می شود، مکانیسم فنر برگشتی به فنر مربوطه اجازه می دهد که رفتار کند و شیر را باز کند، چه دریچه باز باشد. ببند _

با توجه به توضیحات فوق در مورد موتور دمپر دود و شومینه ، می توان نتیجه گرفت که هر یک از موتورهایی که این عملکرد را دارند، بدون شک باید فنر برگشتی داشته باشند.

جت دیفیوزر
جت دیفیوزر

برای انتخاب   موتورهای دمپر مناسب    برای قرار دادن روی شیرها، گشتاور محرک مربوطه بر اساس اندازه شیر مشخص شده انتخاب می شود.

تغییر گشتاور محرک های دمپر اغلب بین 2 تا 40 نیوتن متر بر متر مربع است که برای شیرهایی با ابعاد 0.5 تا 6 متر مربع تعیین می شود.

موتور محرک   یکی از بسیاری از تجهیزاتی است که در مدیریت هوشمندانه برنامه های تهویه مطبوع (HVAC) شبیه کولرگازی نقش حیاتی ایفا می کند . موتورهای دمپر در اجزای کاملاً متفاوت برنامه های تهویه مطبوع برای برآوردن نیازهای مدیریتی سیستم استفاده می شوند. وظیفه نهایی موتور دمپر تغییر مکان دمپر برای تنظیم مقدار است . عبور هوا از دمپر

اشکال موتورهای دمپر مورد استفاده در تاسیسات تهویه هوا :

1) موتور دمپر دو حالته هانیول با فنر برگشتی: این موتور به همراه کنترل باز یا بسته بودن دمپر دارای فنر برگشتی است و این فنر برگشتی باعث می شود در مواقع اضطراری شبیه قطع انرژی دمپر کاملا بسته شود. 2) موتور دمپر هانیول دارای سه موقعیت است: مزیت این موتور دمپر نسبت به نوع اولیه این است که در مواقع اضطراری به دلیل داشتن دو چرخش مناسب و چپ و یک بخش بی طرف به شکل دیگری بسته می شود .

3) موتور دمپر تدریجی هانیول: نسبت دمپر باز یا بسته کاملاً قابل کنترل است و ممکن است در برنامه های جدید شبیه BMS ( ساخت برنامه های مدیریتی ) بسیار مفید باشد .

موتور دمپر یا دمپر محرک در مورد مرتب سازی به سه دسته تقسیم می شود : کوپلینگ مستقیم، موتور دمپر دود و شومینه و مرتب سازی ایستاده (   سرو موتور   ). که هر کدام یک عملکرد جداگانه دارند . نوع اولیه نسبت زیادی از تقاضای بازار را دارد که برای  سیستم های تهویه مطبوع استاندارد   در ساختمان ها استفاده می شود تمام موتورهای دمپر موجود در این صفحه وب از نوع اولیه هستند. دود و شومینه   موتور دمپر برای محافظت از ساختمان از شومینه طراحی شده است . با این وجود ، نوع دود و شومینه این محصول در حال حاضر در ایران  قابل تهیه نیست. با این حال ، زمانی که بخواهید ، می توانید با شرکت تماس بگیرید تا یک مانکن جایگزین با همان هانیول با کیفیت بالا معرفی کنید. مانکن سوم نیز در ایران به نام سرو موتور شناخته می شود و ممکن است در آن قرار گیرد روی دریچه

برای جزئیات بیشتر در مورد موتور   دمپر و همچنین نحوه تصمیم گیری در مورد محصولی با بهترین گشتاور برای مقیاس دریچه توزیع هوا، به لینک فوق مراجعه کنید .

شیر جت دیفیوزر   یا به اصطلاح   دریچه کروی کروی  برای مناطقی مناسب است که باید هوا را به فواصل طولانی از خروجی هوا تغییر دهند. برای ارتفاعات بالا برای اطلاع از باد با سرعت بیش از حد به سمت پایین، پاسخ ارائه شده توسط تاسیسات تولید صنعتی نظری یک شیر سقفی کروی است.

جت دیفیوزر   با کاهش و کاهش سطح مقطع شتاب دادن به سرعت جریان هوا علاوه بر مدیریت جریان هوا ، اندازه پرتاب را افزایش می دهد .

با ما تماس بگیرید